Waarom ik doe wat ik doe
Mijn passie voor klantgerichte communicatie komt – eerlijk gezegd – voort uit ergernis. Ik kan er slecht tegen als ik zelf als klant onvriendelijk of onduidelijk geholpen word. Denk aan brieven die je niet begrijpt of een winkelmedewerker die nauwelijks opkijkt als je iets vraagt. Onpersoonlijke, verwarrende of ronduit onaardige communicatie doet iets met je.
Klantgerichte communicatie: meer dan woorden
Veel organisaties zeggen dat de klant centraal staat. Maar merk je dat ook in hun brieven, e-mails, telefoongesprekken of webteksten? Echt klantgericht communiceren betekent: Helder zijn. Aandacht hebben. Begrip tonen. En schrijven of spreken op een manier die past bij de leefwereld van je klant. Niet ingewikkeld, wél effectief.
Communicatieadviseur, redacteur en trainer
Al bijna 20 jaar zet ik me met veel plezier in voor duidelijke, menselijke communicatie. Als communicatieadviseur, redacteur en trainer heb ik in die tijd talloze organisaties geholpen om hun communicatie klantgerichter te maken. Ik heb gewerkt aan zowel klantzijde als bureauzijde – in vaste rollen binnen organisaties én via een communicatiebureau. Sinds ruim 2,5 jaar doe ik dat als zelfstandig communicatieprofessional.
Mijn manier van werken: proactief, klantgericht en flexibel
Je kunt me ergens neerzetten en ik vind mijn weg wel. Ik ben proactief, positief, flexibel en maak me een onderwerp snel eigen. Ik kom mijn afspraken na, werk prettig samen en houd het doel scherp in het vizier. Met mijn ervaring, nieuwsgierigheid en sterke inlevingsvermogen breng ik snel overzicht in ingewikkelde communicatie-uitdagingen.
Of je nu tijdelijk versterking zoekt, hulp bij lastige teksten nodig hebt, of je team wilt trainen in klantgericht schrijven of bellen – ik help je graag.